23 Mart 2012 Cuma

ŞÖBYET


Şöbyet yapmayalı uzun zaman olmuştu,yapımı kolay ve ağır olmayan bu tarifi " Yöresel Lezzetler Etkinliğine"ev sahibeliği yapan Safiye arkadaşıma gönderiyorum.Bu güzel etkinlikte kendisine kolaylıklar diliyorum.




ŞÖBYET

*Hamuru:
1yumurta
1su bardağı yoğurt
1su bardağı sıvıyağ
1çorba kaşığı karbonat
3-4 fiske tuz
aldığı kadar un

*açmak için nişasta

*içi için ceviz

*üstüne dökmek için 125 gr eritilmiş yağ

*süslemek için hindistan cevizi

* öncelikle şerbeti kaynatıp soğumaya bırakın.
2,5 su bardağı şeker
2 su bardağı su
bir kaç damla limon suyu


Bütün malzemeleri karıştırıp 20 adet beze yapın.Her bezeyi pasta tabağı büyüklüğünde açın.Aralarına nişasta serperek üstüste koyun.Hepsini birden yarım cm kalınlığında açın.Kare olarak kesin .Cevizi kesilen karenin kenarına koyun.Üçgen şeklini verin, ucunu tam kapatmadan hafif aralık bırakın . Yağlanmış tepsiye dizin.Üstüne erimiş yağı döküp 175 derece fırında üstü pembeleşene kadar pişirin .Fırından çıkarınca soğuk şerbeti dökün ve hindistan ceviziyle süsleyin.

6 yorum :

  1. Arkadaşım ellerine saglık etkinlige katkından dolayı çok teşekkürler bu güzel şöbyet tarifini en kısa zamanda yayınlıcam tekrar beklerim

    YanıtlaSil
  2. Gecenin bu vakti canım tatlı istedi.Gerçi benim canım her an tatlı ister ya.Gidip reçel kaşıklayayım bari.
    Çok güzel görünüyor canım,eline sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel görünüyor .Elinize sağlık.Bu güzel tarifi en kısa zamanda deniycem.Teşekkürler

    YanıtlaSil
  4. selam arkadaşım bende sana teşekkür etmeye geldim çok nazik duyarlı birisisin beni memnuu etti tekrar beklerim arkadaşım

    YanıtlaSil
  5. Nurhancın bende seni arıyordum valla ne iyi oldu yine buluştuk,
    herşey çok güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
  6. Seherce.com da da çok tatlı örnekler var. Beklerim.

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails